2013年3月5日火曜日

カンボジア記2 未来形




アンコールワットは、もちろん特別な場所。日の出とともにシルエットを浮かび上がらせた古いヒンドゥー寺院は、特に幻想的でした。これからもこの世界遺産を守っていってもらいたいものです。でも、私の記憶にもっと強く残ったのは、子供たちの元気な笑顔でした。彼らがカンボジアをより良い国へと発展させていってくれることでしょう。 

〈少女たちとの会話〉
*2日続けて訪れた食堂にて:「昨日も来たでしょ? ここに座っていたよね?」「とってもお利口さんね!」彼女の笑顔に負けて、絵葉書セットを購入しました。(写真の少女。絵葉書は10枚で1米ドルでした。)
*ある遺跡で:「私、16歳。あなたは?」「えーと、42歳よ。」一瞬、自分の年齢を忘れてしまいましたが、正直に答えました。


Cambodian Report 2 –Future Form

Angkor Wat, of course, is a special place. The ancient Hindu temple looked so mystical with its silhouette outlined by the rising sun. I hope that they will preserve these world heritage sites for the future.  What left a stronger impression in my memory, however, were the spirited smiles of the children there. They will develop Cambodia into a better country. 

-Conversations with girls
*At a diner where we visited twice in a row: “You came here yesterday! You sat at this table!” “You are so smart!” I could not resist her smile and purchased a set of postcards from her. (It is the girl in the lower picture. The set of 10 postcards was $1US.)
*At one of the ruins: “I am 16. How old are you?” “Well, I am 42.” I almost forgot my age, but answered honestly.