2013年3月29日金曜日

思い出



私が小学生だった頃、通学路に桜並木があり、友達と一緒にその下を歩いたものでした。つぼみが開いて花が咲き、ひらひらと散り始めるまで、わずか2、3週間のこと。桜の思い出といえば4月の新学期だったのに、今年は少し早めにもう満開です。花粉症で外出が少し億劫になっていますが、この週末には花が咲いているうちに出かけようかな。 

Memories 
When I was an elementary school kid, I used to walk to school with friends under rows of cherry trees. It takes only a few weeks from the unfolding of buds to the fluttering of blossoms. My memories of cherry blossoms were always in April when our new school year started, but they are already in full bloom this year. Although my hay fever hinders the joy of an outing, maybe I should go and see the beauty this weekend before they are gone.