2013年7月31日水曜日

風立ちぬ



先週末に宮崎駿監督の最新映画を観ました。1920-30年代の日本に生きた青年の夢と愛のストーリーです。青年の職業である飛行機設計に関しては、丁寧に描かれていましたが、青年と妻との間で愛が育まれていく過程の描写は、私には少し物足らなく感じました。また、映画の公式ホームページでは、妻のことを「薄幸の少女」と表現していますが、これはしっくりきません。なぜなら、短命ながらに愛に満ちた時間を過ごせた妻はとても幸せだった…と私は思うからです。 

The Wind Rises 
I saw the latest movie by Hayao Miyazaki last weekend. It is a story of a young man’s dream and love, who lived through 1920-30s in Japan. His profession as an aircraft designer was described carefully, but the development of love between he and his wife was not so well described to my eyes. Also, I do not agree with the characterization of the wife as “a star-crossed young woman” on the official website of the movie… because I think she was very happy in her short life which was fulfilled with true love.