2012年6月16日土曜日

シカゴとフィラデルフィア


今回の出張で最初に訪れたのはイリノイ州の大都市シカゴでした。仕事にとりかかる前に、名物の分厚いピザを楽しみました。喉の調子がおかしくなってきて、会談中に咳き込む場面がたびたび…。不安な幕開けとなりました。

次に訪れたのは、ペンシルベニア州のフィラデルフィア。ここでは大学を見学したり、ドクターの話を聞いたり…。いつの間にか咳が出なくなり、喉の不調はシカゴの空気だったのではないかと気付きました。名物のチーズステーキ・サンドイッチを楽しんだことは言うまでもありません。


Chicago and Philadelphia

The first city where my employer and myself visited during this business tour was Chicago, the metropolis of Illinois. We enjoyed a Chicago-style deep-pan pizza before starting business. Then my throat became sore and I could not help coughing during meetings… and so our tour started.

The next city was Philadelphia, Pennsylvania. We visited a college and had a lecture from a doctor there. My coughs were gone before knowing it and I realized that it was the air of Chicago which was affecting my throat earlier. Of course, we enjoyed Philly cheese-steak sandwiches, which are the specialty of the city.