2014年9月25日木曜日

帰宅しました。



1週間の出張から戻りました。仕事は大変な部分もあったけれど、東京での滞在を楽しむことができました。 

仕事のひとつとして、お客様と一緒に「はとバス」ツアーに参加しました。行先は皇居と浅草と東京タワー。初めての浅草は、お土産屋さんを覗いたり人形焼を食べたりして、一番面白かったです。滞在最後の夜は予定外で時間が空いたので、ひとりでお寿司を食べ、スカイツリーを見に行きました。 

自宅に戻ったら洗濯物、事務所に戻ったら未処理の仕事が待っていました。ちょっと疲れ気味だけど、週末まであと1日がんばります。 


Back from Tokyo 

I am back from a week-long business trip. There were some tough parts at work, but I did enjoy my stay in Tokyo. 

One of my assignments was to participate in a Hato-bus tour with our guests. The tour included stops at the Imperial Palace, Asakusa and Tokyo Tower.  Asakusa was the most interesting for me since it was my first time there; we enjoyed window shopping at souvenir stores and strolled eating some ningyo-yaki  (mascot shaped cakes). On the last evening of this trip, I happened to have some free time, so I visited Sky Tree after a sushi dinner by myself. 

What was waiting for me were laundry at home and uncompleted work at office. I will push just one more day before the weekend, although a bit tired.