2010年7月18日日曜日

USJ体験


 仕事の関係で、フランス人の母娘をUSJ(ユニバーサル・スタジオ・ジャパン)にお連れしました。実は私も行ってみたかったテーマパークだったので、ラッキー。ローラーコースターは苦手なお母さんと私を尻目に、13歳の娘さんは一人で次々制覇していきました。

写真:ランド・オブ・オズのステージで開かれたショーの一場面。

Experiencing USJ
I took a mother and a daughter, who came from France, to USJ (Universal Studio Japan) as a part of my job. Honestly, it was a theme park I wanted to go to myself and I felt so lucky. The thirteen-year-old daughter conquered roller coasters one after another, leaving her mother and me on the ground.

Picture: A show on the stage in Land of Oz.

フランス = furansu: France
実は = jitsuwa: honestly
13歳 = jyu-san sai: thirteen years old
娘 = musume: daughter