2010年11月8日月曜日

11月8日‐いい歯の日


 アメリカで暮らしている間に、矯正歯科医の義姉から歯の矯正を受けました。3本の抜歯から始まり、ワイヤーを3年着用。矯正の開始から5年以上経った今でも、夜は固定装置を着けて寝ます。かなり辛い経験でしたが、やった甲斐あって歯を見せて笑う回数はずい分増えました。ケイト、ありがとう!

November 8th –Good teeth day
My sister-in-law, who is an orthodontist, provided me with free treatment while I was living in the States. Starting with the removal of three teeth, I wore braces for three years and still wear retainers while sleeping after five years. It has been quite a tough experience, but it was really worth doing and I smile with my teeth showing more than before. Thank you, Kate!

歯 = ha: tooth, teeth
寝る = neru: to sleep
かなり = kanari: quite
笑う = warau: to smile, to laugh