2011年3月22日火曜日

もしもの時は


 連休にエリックと二人で帰省しました。愛知も震源や原発からは十分に離れており、両親は今まで通り元気にしていました。今回の帰省は災害前から計画していたことでしたが、このように大きな災害の後で家族の無事な姿を確認でき、私も安心できました。

地震が発生したら…
1. 火の始末をする
2. テーブルの下などに隠れ、身を守る
3. エレベーターを使わない

When it happens
Eric and I visited my parents on this past long weekend. Aichi, where they live, is also far enough from the quakes and the nuclear plants and they are doing well. We planned this trip before the disaster but it made me feel better to see them being fine, especially after this dreadful disaster.

When earthquakes happen…
1. You should put out any kind of fire.
2. You should go under a table or something to protect yourself.
3. You should not use elevators.