2011年3月2日水曜日

チューリッヒ街歩き


 チューリッヒでは自分の時間をもつことができたので、街歩きを楽しみました。ちょうど週末に当たり、ほとんどのお店が閉まっていましたが、逆に普段は忙しいビジネス都市の静かな一面を見ることができました。印象的だったのは、日曜の朝に教会の鐘の音が響き渡っていたことです。2月でも意外に暖かく、帰り際まで雪に降られなかったことは幸いでした。

*為替レート
1スイスフラン=約88円
*物価参考
博物館入館料:10スイスフラン
生協で買った地ワイン:8.5スイスフラン

Strolling in Zurich
Since I had some time for myself in Zurich, I enjoyed strolling around the city. It happened to be on a weekend and most of the stores were closed, but it gave me a chance to see the quieter side of this all-business city which usually seems to be restless. What was impressive is the sound of church bells echoing around on Sunday morning. It was unexpectedly warm for February and I felt lucky not to have any snow until the time to leave for home.

*Exchange rate
1 CHF = about 88 yen
*Prices
Entrance admission at a museum: 10 CHF
A bottle of local wine at co-op: 8.5 CHF