2011年5月19日木曜日

神戸満喫


 名古屋から女友だちが二人で遊びに来てくれました。私の知っている神戸の良いところを存分に紹介しようと、はりきってしまいました。
 まずは市内観光地を周遊する「シティ・ループ・バス」の一日乗車券を購入。市役所の展望フロアで景色を楽しんだ後は南京町へ。昼食は以前から目をつけていた神戸北野ホテルの「お茶会ランチ」にしました。その後も買い物したり観光したり…。満足顔の二人を見て、私も嬉しく思いました。

Good time in Kobe
Two of my girl-friends from Nagoya came to visit me in Kobe. I was excited to show them all of the good things here.
First, we purchased one-day passes for the City Loop bus which goes around major sightseeing spots in the city. We enjoyed views from the observation floor of the city hall and then went to Chinatown. For lunch, I picked “Lunch & Tea” at the Kobe Kitano Hotel, about which I had been curious myself. Then we kept shopping and walking… I was happy to see their contented faces.