2010年10月10日日曜日

バラライカ


 今日は友人とエリックと3人で、以前から行ってみたかったロシア料理のレストラン『バラライカ』に行きました。三連休の中日ということもあり、店のある北野坂はかなり賑わっていました。ボルシチとピロシキにグルジア・ワイン。食もおしゃべりも楽しく進みました。

予算:食事&ワイン一人あたり3000円~

Balalaika
We went to a Russian restaurant called “Balalaika” with my friend. It was one I wanted to go to and did not have a chance until today. The Kitanozaka area where the restaurant is located was pretty crowded maybe because today was the middle day of the three-day weekend. We had Bosrcht, Piroziki and Georgian wine. The three of us enjoyed both food and conversation.

Budget: meal and wine for one person from $36

ロシア = Roshia: Russia
かなり = kanari: pretty, quite
ワイン = wain: wine
おしゃべり = oshaberi: conversation, chat