2013年6月4日火曜日

夢中で



サッカーの日本代表チームが、今夜のオーストラリア戦を同点で終え、来年のワールドカップ出場を決めました。何度かチャンスはあったのに、なかなかゴールが入らず、じれったい思いをしましたが、最後は本田選手が決めてくれました。私自身は全くの運動音痴だけれど、何もかも忘れて観戦するひとときは面白いと思います。 

写真:去年スウェーデンで見かけたサッカー選手の銅像。でも、誰なのかは分かりません。 

Carried away 
Japan’s national soccer team got entitled to play at the World Cup next year by finishing a game in a tie with the Australian team this evening. There were multiple occasions to score, but it took a while and made me impatient before Honda finally shook the net. Although I am not good at any kind of sports myself, I still enjoy watching games which make me forget everything for some time. 

Picture: A bronze statue of a soccer player which I saw in Sweden last summer. I do not know who it is though.