2013年9月11日水曜日

東京2020


オリンピックが56年ぶりに東京にやってくることになりました! ブエノスアイレスで行われたプレゼンテーションは日本時間の深夜でしたが、私はライブ中継を見守りました。日本人招致メンバーのスピーチはすべて素晴らしかったのですが、中でも高円宮妃久子さまのエレガントな英仏語やパラリンピアン佐藤真海さんの体験談が感動的でした。 


Tokyo 2020
The Olympic Games are coming to Tokyo again after 56 years! I watched the live broadcasting of the Bid presentations in Buenos Aires although it was midnight in Japan. All speeches by the Japanese members were impressive, but Princess Hisako was so elegant in her fluent English and French and the story of Mami Sato, a Paralympian, was especially heart-touching.