2013年9月16日月曜日

はじめての北海道1



エリックが学会で1週間あまり留守にしていたので、この連休を利用して私も一人旅に出かけました。とは言っても、現地では女友達が一緒に過ごしてくれたので、一人でいたのは移動時間だけだったけれど。 

飛行機から初めて見た北の大地は、様々な濃さの緑、黄金色、茶色を中心にパッチワーク模様を繰り広げていました。本州より一足早い実りの季節です。女友達の全面的なサポートを得て、広大な自然と豊かな食文化のどちらも満喫してきました。(つづく) 

写真(左):北海道大学にて。
写真(右):「少年よ、大志を抱け」と語ったクラーク博士の像。


First Time in Hokkaido -1  

Since Eric was away for another conference over a week, I decided to use this long weekend to travel by myself. Saying that, I was not quite alone, other than the transportation part, as my girlfriend at the destination was with me throughout the stay. 

My first sight of the northern land was a big patchwork of fields with different shades of green, gold and brown. Their harvest season comes earlier than in the mainland of Japan. With the full support of my friend, I thoroughly enjoyed both their vast nature and rich food culture. (…to be continued.) 

Picture (left): At Hokkaido University
Picture (right): A stature of Dr. Clark who said “Boys, be ambitious.”