2010年3月8日月曜日

行ってきました。


雨が数日降り続き、少し憂うつになってきました。今日のようなわずかな晴れ間も無駄にできません。午後、岡本梅林公園まで自転車で行きました。寒の戻りもあり、開花は2、3分というところ。それでも、ほのかに甘く香る空気を楽しもうという人たちで賑わっていました。
*今日の天気
晴れ時々くもり、風やや強い
最低気温7℃ 最高気温11℃

I did go.
I started to feel a bit depressed after having rain for a few days. A little sunshine should not be wasted on a day like this. I went to Okamoto-bairin-koen (Okamoto Plum Park) by bike this afternoon. It became chilly again and the blossoms were only 20 – 30 % blooming. There was still a good crowd of people who wanted to enjoy this subtle sweet fragrance in the air.
*Today’s weather
Partly cloudy, with somewhat strong wind
Hi 52F Lo 45F (We call it chilly in Kobe!)

行く = iku: to go
雨 = ame: rain
午後 = gogo: afternoon
自転車 = jitensha: bike (s)