2010年3月14日日曜日

イノシシ


近所で野生のイノシシを見かけました。何を食べているのでしょうか。大きな身体は私の3倍ほどあるように見えました。
パートで翻訳の仕事を始めました。少人数の事務所で、Eメールの和訳・英訳をさせてもらっています。ずっと英語を勉強してきた私にとっては、夢の仕事です。イノシシのように突っ走らず、無理なくがんばりたいと思います。

Boar
I saw a wild boar in the neighborhood. I wonder what he eats. He looked like three times bigger than I am.
I started to work as a part-time translator. I translate emails from English to Japanese and vice versa at a small organization. Since I have always been studying English, it is my dream job. I would like to work not too hard, not like a boar which runs headlong into danger.

野生の = yasei-no: wild
イノシシ = inoshishi: boar (s)
何 = nani: what
夢 = yume: dream (s)