2011年1月18日火曜日

1.17


 16年前の1月17日に阪神・淡路大震災がありました。当時は震源から200kも離れた愛知県に住んでいましたが、かなりの揺れを感じたことを覚えています。今の我が家のある辺りでも大きな被害があったと聞きました。エリックと災害ではぐれてしまった場合の待ち合わせ場所を再確認しました。

写真:神戸市内東遊園地にある「1.17希望の灯り」-昨日はここで震災犠牲者追悼の催しがありました。

1.17
The Great Hanshin-Awaji Earthquake happened on January 17th sixteen years ago. I remember quite a quake in Aichi, 125 miles away from the epicenter, where I was living at the time. I have heard that there was a major damage in my current neighborhood. Eric and I reconfirmed a spot to meet in a case we get separated in such disasters.

Picture: “1.17 The Light of Hope” at Higashi Yuenchi in Kobe – There was a memorial service here yesterday.

かなりの = kanarino: quite
感じる = kanjiru: to feel
はぐれる = hagureru: to get separated
場所 = basho: place(s)