2011年10月31日月曜日

マニラへ


 週末にフィリピンのマニラで英語教育に関する国際会議が開かれました。これにエリックが出席し、私も同行させてもらいました。

 私たちの飛行機が到着したのは深夜。空港を出ると、蒸し暑さと人々の活気に圧倒されそうになりました。短い滞在中に、バンブーダンスや南国料理を楽しんだだけでなく、サンチャゴ要塞を訪れて歴史を肌で感じられたことは有意義でした。

写真:サンチャゴ要塞。現在は穏やかな公園になっていますが、第二次世界大戦中には日本軍により多くのフィリピン人がここで命を失いました。

*為替レート
100ペソ=約183円=約2.3ドル


To Manila

Eric attended an international conference of English education in Manila, Philippines on the weekend and I traveled with him.

Our flight arrived at midnight and the humid air and the energy of people felt overwhelming when we came out of the airport. It was precious as an experience that we not only enjoyed their bamboo dance and tropical cuisine, but also felt some history at Fort Santiago during our short stay.

Picture: Fort Santiago. It looks peaceful as a public park today, but many Filipinos were killed by Japanese troops here during WWⅡ.

*Exchange rate
100 peso = about 183 yen = about 2.3 US dollars