2012年8月6日月曜日

コペンハーゲン


  今年に入ってからエリックがコツコツと計画してきた北欧旅行を実現しました。まず訪れたのはデンマークの首都コペンハーゲン。ビールと高級食器と人魚姫くらいしか知りませんでしたが、やはりそれらを目当ての旅行者は多かったようです。

印象に残ったのは、カラフルで可愛い街並み。風情はあっても歩きづらい石畳を歩き回りました。お酒を飲まない私が楽しんだのは、ビールよりもペイストリー。特にチョコレートやナッツを使ったものが味わい深く美味しかったです。高級食器は見るだけにして、自分用に人魚姫の絵本を買いました。

ちょうどロンドンでオリンピックが始まった週末でしたが、しばらくテレビもインターネットもお休みして、ライブで異国情緒を味わうことにしました。


Copenhagen

Our dream of a Scandinavian vacation finally came true, which Eric had been planning carefully since New Year’s Day. Our first destination was Copenhagen, the capital of Denmark. All I knew about the country were beer, expensive dinnerware and the Little Mermaid, and those were actually many tourists’ attraction.

What I liked most was the colorful landscape of the city. We walked a lot on the stone-paved streets which looked pretty yet were tough for our feet. I enjoyed the pastries instead of the beer as I no longer drink alcohol. I especially liked pastries with chocolate and nuts because they were very rich and tasty. I enjoyed looking at expensive dishes and purchased a picture book of the Little Mermaid for myself.

It was the weekend when the Olympic Games started in London, but we stayed away from TV and the Internet to enjoy the live foreign atmosphere.